הכשרת מדריכים מוסמכים לאשטנגה וינייאסה יוגה, בהנחיית גלעד ומירי חרובי. 2022

  • ד"ר גלעד ומירי חרובי הביאו את האשטנגה-יוגה לישראל לראשונה בשנת 1986, ומנחים מדריכים ומורים ליוגה מאז 1993.
  • הקורס והתעודה מוכרים על ידי "ארגון מורי היוגה בישראל".
  • בקורס- עד 5 משתתפים בלבד, עם שני מורים בכירים נוכחים (לא "אסיסטנטים").פתיחת הקורס מותנית בהשתתפות 3 תלמידים לפחות.
  • הקורס מתואם לסטנדרטים הגבוהים ביותר של הוראת יוגה בישראל ובעולם.
  • התרגול בקורס הוא בשיטת "אשטנגה ויניאסה יוגה", בגישה הייחודית של A.A.T
  • מבנה הקורס: ימי הלימוד הם ראשון עד חמישי בשבוע. שעות הלימוד הקבוצתי: 08:30 עד 14:00. סה"כ 25 ימי לימוד קבוצתיים.
  • בנוסף! חובת לימוד מרחוק והגשת עבודות: שיעורי בית ועבודות כתובות, מחקר עצמי מונחה, יישום עצמי.
  • כל תלמיד מקבל "ספר קורס" המכיל מידע רב, ומשמש בסיס ללימודים המעשיים והתיאורטיים.
  • חונכות מעשית- בשיעורי הקורס.
  • מיקום הקורס: נווה-צדק, תל אביב.

הסמכות ותעודות-

אנו ממליצים מאוד לא לתכנן מסלולי לימוד נוספים כלשהם (ו/או שעות עבודה נוספות בימי הקורס) כדי לשמר את כל היכולת והזמן ללימודים.

תעודת "מדריך מוסמך ליוגה"/"מורה יוגה בהתמחות" , המוכרת גם ע"י ארגון מורי היוגה בישראל וגם ארגונים מקבילים בעולם. התעודה היא בעברית. עלות תעודה נוספת באנגלית ו/או תעודה חליפית -100 ₪. הסבר מלא על התעודה וההגדרות הללו מופיע גם באתר שלנו בעברית. קבלת התעודה מותנית בהשלמת חובות הלימוד בקורס.

החל משנת 2018 ארגון מורי היוגה בישראל מגדיר מורה מוסמך ליוגה כמי שסיים 500 שעת לימוד פרונטליות בקורסי הכשרה. בוגרי הקורס הנוכחי, (250 שעות פרונטליות) אשר היו עד עתה מוגדרים "מדריכים מוסמכים ליוגה" יוגדרו מעתה ע" הארגון "מורי יוגה בהתמחות" עד אשר ישלימו, תוך 3 שנים, את מכסת 500 שעות הלימוד הפרונטליות הנדרשות, אותן מומלץ להשלים בקורס המורים המוסמכים ליוגה שלנו המתנהל כבר שנים רבות בחודש אוגוסט בכל שנה בהצלחה רבה. 

הקבלה לקורס- לאחר ראיון אישי ו/או מפגש התאמה, והיא מותנית בתשלום מראש: ללא תשלום מלא-טופס זה אינו מהווה אישור ו/או אסמכתא כלשהיא.

מייד עם הקבלה לקורס המועמד/ת מתחייב/ת להביא אישור רפואי על בריאות תקינה (סטנדרטי, קופ"ח),  ותמונת פספורט אחת.

נא לשים לב: 1.המועמד/ת מתחייב/ת להשלמת הדרישות הלימודיות בקורס. 2.התרגול בקורס הוא באחריות מלאה של התלמיד/ה. 3.אין לתרגל בזמן הקורס חומר שאינו נלמד בקורס, או שאינו באישור מנחי הקורס.

ביטולים והחזרים- עפ"י החוק ("קורסים")-  מודגש כי לאחר פתיחת הקורס בפועל לא ניתן לבטל או לקבל החזר כספי.

במידה של בעיה רפואית חריגה במהלך הקורס ניתן להקפיא את ההשתתפות בקורס ולהצטרף לקורס הבא- לכשיתקיים. פתיחת הקורס מותנית בהתחייבות התלמידים ללימודים ולתשלום.

חשוב! לפרטים נוספים על מדיניות הביטולים וההחזרים נא לקרוא בהמשך הדף!

תכנית אפיינית של יום הלימוד (יהיו שינויים בהתאם לתנאים בפועל)- 

08:30-09:00 – תרגול ישיבה, שיחת פתיחה והכוונה. 09:00-11:00- תרגול מעשי: קרייה, אסאנה, פראנאיאמה, באנדה, וינייאסה, דרישטי-AAT.

11:45 -11:00- הפסקת אוכל.  14:00 -11:45 – לימוד עיוני בשני מקטעים עם הפסקה קצרה: GPS מודרני של המהות היוגית- מקורות טקסטואליים (יוגה סוטרה של פטאנג'לי וטקסטים נוספים) פילוסופיה ופסיכולוגיה יוגית, היסטוריה, ארכיאולוגיה, אורח חיים ואוריינטציה יוגית, היכרות עם מיתוסים ועובדות. לחילופין- סדנא טכנית של תרגול יוגי.

מודגש שוב: חלק חשוב בלימודים הוא ההתכוונות האישית וההתמקדות, וזה כולל הכנת שיעורי בית ולימוד ביתי נוסף, הדורשים זמן ואנרגיה. לכן-שוב-מומלץ מאוד לצמצם עד כמה שאפשר התחייבויות אחרות בתקופת הקורס.

עוד מידע:

קורס המדריכים הוא קורס מקצועי- שיטת האימון והתרגול מבוססת על שיטת הלימוד A.A.T.- טכניקת אשטנגה אנטומית".

הקורס מהווה שלב ראשון מתוך שני שלבים במסלול הכשרה מלא של מורים מוסמכים ליוגה, וחשיבותו רבה מאוד:

חומר הלימוד המעשי בקורס המתמקד בסדרת התרגול העיקרית (Primary Series) של "אשטנגה ויניאסה יוגה" והיכולת ללמד אותה במיומנות ובטיחות לקהל רגיל, ויכלול היכרות עם מסלולי העמקה נוספים האפשריים בהמשך.

הקורס מתאים לכל מי שחפץ בגישה מקצועית ותבונית ליוגה, בעל/ת ניסיון מתאים (רשמי או לא רשמי).

היוגה היא גישה של מצויינות אנושית אישית ואין לה מחוייבות לגישה דתית זו או אחרת (הינדואיזם, בודהיזם וכ"ו). פילוסופיית היוגה היא ייחודית מבחינה זו- והקורס ייתמקד במסרים העיקריים של היוגה "הקלאסית" הלא-דתית לפי ה-"יוגה סוטרה" של פטאנג'אלי.

שם:                                        ת.ז.                                          תאריך:                                  חתימה:                                        .

 אני, החתום/ה מעלה, מאשר/ת  כי קראתי, הבנתי ואני מביע/ה את הסכמתי המלאה לנאמר בטופס זה.   

בהצלחה ובברכה- ד”ר גלעד ומירי חרובי

הסבר על מדיניות הביטולים וההחזרים שלנו: 

סעיף 14ו לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 מאפשר לצרכן לבטל עסקה למתן שירות, בתנאים, שחלקם קבוע בתקנה 2(3) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010. זו מורה כי:  "צרכן רשאי לבטל הסכם לרכישת שירות כאמור בפרט 8 ו-9 לתוספת – בתוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות, קודם למועד תחילת השירות".

ביטול כדין, מוסיפה תקנה 3 וקובעת, יוביל להחזר מלא של התמורה, בניכוים של דמי ביטול ככל שנקבעו (200 ש"ח דמי רישום, בנוסף לכל סכום ששולם בגין העסקה לצד שלישי כגון חברות אשראי וחברות סליקה). פרט 9 לתוספת לתקנות מדבר על "חוגים וקורסים". לאמור – ביטול של קורס, והחזרו של שכר-הלימוד, אפשריים ובלבד שהביטול נעשה עד שבועיים קודם לתחילת הלימודים". אם הביטול נעשה לאחר מכן- ההחזר לתלמיד אשר ביטל את הרשמתו לקורס יהיה בגובה  85% משכר הלימוד. לאחר תחילת הקורס לא ניתן לקבל החזר כספי.

הסבר על ההסמכות וההכרה המקצועית של ארגון מורי היוגה בישראל (החל בינואר 2018).

הקורסים בהנחייתנו מוכרים ובפיקוח "ארגון מורי היוגה בישראל" משנת 1995 ואילך.

לגבי ארגונים אחרים בעולם:  ה-"יוגה אליינס" האמריקאי הוקם בשנת 2001. -"יוגה אליינס" האירופי הוקם מעט אחריו, והם גופים אשר מתחרים ביניהם. יש גם ארגון יוגה הודי בינלאומי עם סניפים בכל יבשת שהוקם בעקבות שני אלה, ואגונים מדינתיים ויבשתיים שונים. ארגונים אלה רק רושמים את כל מי שמשלם דמי חבר ועונה על שאלון אינטרנטי וכך הם גם מוגדרים- registered. הם אינם מכירים או מפקחים על קורסים (endorsed /recognized /supervised ). הארגון הישראלי כן מפקח ומכיר בבוגרים, ותומך בהם מקצועית ואישית.

בכל העולם הקורסים מחולקים לשתי רמות: רמה 1- מינימום של 200 שעות, רמה 2- מינימום של 500 שעות.

בעברית אנו קוראים להם בדרך כלל "מדריכים מוסמכים" (instructors), ו-"מורים מוסמכים" (teachers).

מניסיוננו בן 33 שנות הוראה, 200 שעות זה מעט מדי בתור בסיס יידע והכשרה מספק, והמינימום החיוני הוא 250 שעות.

לכן, אנו מנחים שתי קטגוריות של קורסים: "מדריכים-250 שעות" ו-מורים-250 שעות". הקורס מכיל בפועל עוד 60 שעות לימוד עצמי חיוני, כך שסך כל השעות בקורס הוא 310.

חומר הלימוד בכל קורס שונה: בקורס המורים החומר מבוסס על הידע והחומר של קורס המדריכים בהנחייתנו, או קורסים מקבילים ברמתם (שהכילו לפחות 200  שעות).

החל בינואר 2018 ארגון מורי היוגה בישראל שינה את הקריטריונים הללו מתוך מטרה להעלות את רמת  ואיכות ההכשרה, ומכיר ב"מורי יוגה מוסמכים" רק כמי שסיים קורסי-הכשרה בהיקף של 500 שעות לימוד לפחות בסך הכול.

כלומר, בוגרי קורס אחד אתנו (250 שעות) יכולים להשלים בקורס נוסף את מספר השעות ל-500, ולהגיע להכרה כמורים מוסמכים בארגון מורי היוגה בישראל. (הקורסים שלנו הם 250 שעות לכל קורס, כלומר 500 שעות בסך הכול).

בנוסף- אנו שני מורים בכירים ומנוסים, מראשוני היוגה בארץ ובמזה"ת, וחלוצי האשטנגה יוגה בישראל. אנו מלמדים עד 8 תלמידים בלבד לכל קורס- וזאת עם שני מורים בכירים. אצלנו בקורסים אין "אסיסטנטים" .

ועכשיו, לתעודות:

בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים, בתעודה זו יהיה כתוב "בוגר קורס להוראת יוגה- 250 שעות, בהנחיית ד"ר גלעד ומירי חרובי".

במידה והתלמיד למד לפני הקורס הזה בקורס הכשרה אחר של לפחות 250 שעות, התעודה תציין במפורש גם "מורה מוסמך ליוגה" המוכר ע"י ארגון מורי היוגה בישראל.

בכל מקרה אחר, ארגון מורי היוגה בישראל יכיר בתלמיד כ- "מורה בהכשרה" עד השלמת מינימום של 500 שעות פרונטליות תוך 3 שנים. ניתן להשלים מכסת שעות זו בהשתלמויות נוספות איתנו.

אולם, כל בוגר של הקורסים שלנו, בעל כל תעודה שהיא מטעמנו-  הוא בעל זכות לחברות מקצועית בארגון מורי היוגה בישראל (מומלץ!), ולביטוח מקצועי קבוצתי דרך מוסדות הארגון. כמובן שתעודה זו מאפשרת ללמד בכל מקום בישראל. תעודה מתורגמת לאנגלית (אופציה, בתשלום 100 ₪) מאפשרת הכרה גם של ארגונים מקבילים בעולם.

בידידות, בהצלחה ובברכה- דר. גלעד ומירי חרובי